Unplanned Visit - Johore Premium Outlet

Assalammualaikum.

Actually, ni adalah kesinambungan citer g JB Ahad lepas. Lepas shopping d Jusco, me n my sis mmg nak balik dah, dah masuk highway pun, sampaila kitorg terbaca signboard Johore Premium Outlet, lagi 100m.. I asked my sis, nak g tak? She answered, ikut driver. Terus jek aku amik exit ke JPO...kikiki gila betul. 

Ok, lalu je exit tu tak lama tu sampai la ke JPO. Sgt2 terkejut tgk jln jammed almost 1km (or more?? sori, m not gud enuf in estimating...specially mathsss...). Padan la muka aku kena queue, hujan renyai2 lagi. Tp no worries about parking place sbb sangat luas...tak payah nak berebut2 parking even manusia cam ulat... Terigt yg kawan aku ade pos status kt FB bahawa sales di JPO tu until Ahad tu, no wonder la smua org nak dtg cni (aku pun sama haha).

Ni masa jammed

Sebelum masuk JPO, aku borak2 dgn sis. Antara perbualan kitorang:

Aku: Ko tgk, org yg dtg sini ada 2 golongan. Satu, yg balik dgn shopping bag. Dua, yg balik dgn tgn kosong.
Sis: [gelak2 aje]

Abaikan gadis pengiklan sukarela ini. Begitu teruja nampaknya. ^^

Antara pengunjung yg datang.

Mehla kita cek direktori dulu yer...kang menuju jalan kesesatan pulak. Erk!

Lagi pengunjung yg ada.

See, lautan manusia. Dah mcm kat water park pulak. Versi Johore Premium Water Park. Haha.

Betapa ramai manusia sampai nak kena beratur take turns masuk kedai. Dua kedai kena beratur, Coach n Burberry. Sanggup korang yek...tak beli tak tau la nak kata. Haha.
Kelihatan my sis di kiri gambo n guy baju merah tu lambai tgn pas aku snap pic. Haha..terlepas la encik.

See the signboard read as "Evita Peroni"? Bukan sebarangan punya kedai ni beb. Aku ajak sis masuk sbb tgk tak sesak n ia adalah kedai aksesori wanita. Tgk aksesori yg ade mcm biasa2 aje...but...jgn main2... Me myself couldn't believe my eyes...for a very simple plain hair clip without any decorations, costs more than RM20. Ade gak hairband yg ade bunga2 sikit, n it costs about RM150. Gulppp...is this a hairband or whatttt??? Aku pakai hairband tak sampai RM5 pun...gila lah! Ini mesti kedai utk mak-mak datins...
Ini masa nak balik, konon nak bergambar dgn signboard JPO yg besar gabak tp kecik di dlm gambar. 

Lebih kurang sejam kat JPO terasa penat sebab kena mengharung lautan manusia. Melangkah keluar dari sana, aku berkata pd sis "maka kita tergolonglah dlm golongan manusia yg balik tanpa beli apa-apa" hahaha... 

Conclusion: Kalau korang rasa ade lebihan duit, boleh la pegi ke sini. Mereka yg dtg Ahad tu mesti nak abiskan gaji bulan lepas sbb sehari lepas tu ialah government pay day... Hehehe... Happy shopping everyone!

0 Tukang Karut Selanjutnya: