Kipmart Segamat dan Al-kisah Gunting Melengkung

Assalammualaikum...

Tahukah anda, bandar Segamat dah ade satu lagi tempat untuk menghabiskan duit iaitu pasaraya Kipmart. Kipmart ni takla kedengaran asing bagi aku sbb masa belajar kat JB dlu slalu gak g Kipmart JB. Siang td aku pun pegila ke Kipmart yg baru beroperasi tu...baru je masuk situ dah terserempak dgn geng budak berlima (rakan sekerja). Buat kecoh kejap dgn dorang. Sempat lg dorang gtau suh aku shopping kat kedai yg jual peralatan menjahit, dgn pesanan "kak, td ade kedai jual mata goyang2, akak kan suka buat kraftangan, pegila kedai tu". Hoho. Teruja seketika. Lalu aku pun merayau la kat Kipmart tu sorang2, sampai la ke kedai yg dimaksudkan mereka. Dan rupa2nye....kedai tu slalu sgt aku g kat bandar Segamat. Dia juz bukak kedai lagi satu je dlm Kipmart tu...hehe... Dan nak jd cte, kat sini le aku temui gunting melengkung yg susah payah je aku order online aritu. Huhu....Tokey sendiri kata, kat kedai utamanya byk barang sampai mmg tak pasan kedudukan gunting tu. Aiyarkkk.... Nak puaskan ati punye pasal, aku beli gak gunting tu walaupun dah ade satu. Ah tak kira...hahaha....

Ni dia gunting tu...takpe, yg aritu kaler pink, ni biru dan ni besar sikit (ayat penyedap hati).

Ini bukan penimbang jisim badan aku yer....nampak tu kitchen scale. Beli kat kedai serbaneka kat Kipmart. Cute dan murah bebeno. 
(Beli sebab cute ke weh??? Guna belum pasti. Haha)

Belum semua lot kedai disewa kat sana. Byk lg yg belum dibuka. Dalam pada shopping sorang2 tu sempat gak sambar 3helai satin shawl dan inner neck. Tamak haloba perangai siapa??? Huhu.

Kepada penduduk sekitar Segamat, bolehla cuba2 datang ke Kipmart ni, pelbagai kedai ade, kedai handphone, komputer, beg, brooch, tudung, shawl, baju, household, sayur2an, buah2an, semua ade la kat sini...kedai makan pun ade. 

Okla, dah macam buat laporan ape lak aku ni. Nak tido la, esok nak ke sekolah, meeting second day. Happy shopping everyone. 

p/s: Agak2 pasni Nirwana n Giant dikunjungi lagi tak??? Up to customer la yer..
      Pssstttt...Segamat dah ade cinema tau! ^^

Updating live from Segamat...kehkeh... 


0 Tukang Karut Selanjutnya: