My first online shopping

Assalammualaikum.

Sila jangan ketawakan aku berdasarkan tajuk tu. Ye, aku tau aku out of date sebab baru berani nak shopping atas talian ni. Huhu. Ni dah kira pencapaian terbaharu aku tau, sebagai penutup tahun 2011 ni. Kikiki...orang lain dah abis beribu-riban ringgit shopping main klik2 je, aku baru nak try. Jumud kan? Aku bukan ape, aku takut xleh control sbb aku ni gila shopping la jugak...huhu.

Tadi tah kenapa aku tershopping plak...haha...ada ke istilah "ter". Ter tu kalau tanpa niat, tak sengaja. Tp ni aku mmg sengaja. Kihkih. Ni first shopping aku sejak gaji dan bonus masuk Isnin lepas. Benda yg aku beli pun benda biasa2 aje, utk crafting, tak sampai RM50 (permulaan je ni, kang dah ketagih aiyok taktau huhu). Aku shopping kat kedai Sus ni yang jual pelbagai produk utk kraftangan. Dulu mmg ade aku tgk2 blog dia, skang dia dah buat satu website khas utk shopping kat kedai dia dan aku rasa ia menarik. Nak shopping kat e-store dia ni make sure korang register sebagai member dulu yer. Pastu leh la amik troli dan sauk barangan kegemaran korang, hehe. Yg bestnye tadi pas register dapat point, 5 point. Ia berguna tau, 1 point = RM1. So td aku guna point tersebut dan dpt deduct RM5 drp jumlah sebenar bayaran. Bez kan?

Selepas aku cuba wat online shopping td, mmg mudah bagi sesape yg ade wat akaun online banking. Aku guna cimbclicks. Senang je, klik2 dah bayo...pastu nanti tunggu jela barang sampai kat umah ye...tak sabo ni nak tunggu dpt hasil shopping aku. Kiki. 

Efisyen betul diorang wat keje...beberapa minit je dah dapat replied email, and see, status order aku "sent", siap da ade track ID poslaju tu...


Pembayaran secara online. Ikut je step kat situ... Make sure to turn off pop-up blocks supaya a new pop-up window dibuka direct ke online bank anda. Easy.

Now, waiting patiently for the parcel to arrive safely.
Bye...

0 Tukang Karut Selanjutnya: