Syukur... Alhamdulillah...

Entri ni sepatutnye aku tulis mggu lepas, lepasnye lg...tp sukati aku la nak pos bile pon... ;p Congratz kpd adik aku, Hazli bin Subakir yg telah bjaya meloloskan diri beliau ke Universiti Malaya dlm bidang Sastera (Inggeris) setelah 7thn bertapa di SMK Dato' Seth (oh sekolahku~aku blaja kt sek ni F1-F5 plus 3bln latihan mengajar kat cni gk, hoho).

Ucapan aku utk beliau (wpon aku tau dia xbaca blog aku ni): Selamat maju jaya dlm pelajaran (wohhh skema sungguh ayatku ini), buktikan yg ko pon bole bjaye cm org len gk...

So, pd 28 Jun yg lps, kami sekeluarge telah berangkat ke UM utk menghantar si bongsu itu... Kami btolak pd jam 5 pg dan tibe di UM kire2 jam 8.45 pg... betape jakunnye aku melihat dlm area UM tu ade traffic lite...jakun...jakun.... ;p (yela, UTM manade, bonggol je byk...). Adik aku dpt Kolej Kediaman ke-10...jauh le gak dr main entrance. Then, cam biase le, register...ops luar biasa sket dr yg biase, ade saringan H1N1, tp setakat isi survey form je...kang kalo wat yg complicated kang, 3ari 3mlm pon xsiap2 reg kang... Aku ngan akak aku mmg syg ngan adik aku ni (bluwekkk) so kitorg ikut dia g reg sdgkan dh dipesan pelajar je dibenarkan brada kt kaw reg. haha peduli ape aku....siap snap2 gambo lg aku kt ctu...

Indian gal tu syok kat ko la Lee, hakhak


Tanpa menghiraukan petugas2 d ctu....


Mak ngan abah yg setia menunggu

Goodie bag yg adik aku dpt, isinye t-shirt n ape2 tah lg tmasukla tupperware! Diorg tapau nasik pki tupperware, xleh pki polisterin beb!

Selesai urusan mendaftar, kami bgegas mengangkut brg2 adikku yg xseberape byk pon ke kolej kediamannye...ntah ape name Santubong ke ape blok dia...level plg tggi, level3 waduh2 penat wooo...

Blok pompuan btl2 jek berhadapan dgn blok lelaki...wohhh bleh main ketuk2 botol nk dating...

Adik aku bkongsi bilik ngan 2 lg rakan yg pd mase tu blom sampai lg, so aku dan kakakku yg bpengalaman (ceh) telah meng'cop'kan perabot utk adik kesayangan ktorg...hohoho...siap tlg kemaskn baju masuk almari tu....sapukan lantai, lap tingkap la...bpeluh2 den....beruntung kan adik aku ni....

Selesai mengemaskn bilik si bujang tu, ktorg dgr announcement suh pelajar kumpul kt kafe jam12, ktorg pon pegila...ropa2nye, family kena/harus/wajib (isk...isk...) meninggalkan perkarangan universiti jam 12 tu... what the ****.... tak sempat pon nak bersayu-sayuan ngan adik aku, dah kena halau... lalu kami pon akur... silalah tgk pixca2 yg smpt aku snap dlm kelam-kabut itu...

Gila kau, kire duit tgh khalayak...

Like father like son...

Mak aku sedih tu...

Gud luck my bro!

0 Tukang Karut Selanjutnya: