Rama-rama dlm perut dah terbang

Alhamdulillah...dgn keizinanNya aku dah pun melalui hari yg mengusutkan pale otak aku sjk bbrp ari lps...Syukur...

Siang td aku ke JB utk amik ujian INSAK, dtemani oleh kakak aku yg baik hati dan yg aku sayangi (chewah! ayat bodek ;p).
Kami btolak dr umah jam 6.20 pg. Dlm pukul 8.10 pg ktorg smpi kt pusat temuduga iaitu SMK Mohd. Khalid. Dr jauh aku tgk dh ramai org dlm dewan, dah siap duduk kt meja dah...alamak gelabah dah aku, turun keta terus menuju dewan, xsempat ckp ape2 kt my sis...ya, aku adalah seorg yg mudah gelabah n nervous n cpt gabra n tidak tenang woh... Terus ke kaunter pendaftaran utk mendaftar. Slps aku menerangkan status aku yg tlps date inteviu smlm, nama aku pon didaftarkan...eh, bukan ke nama atas aku tu name kosmet aku, Sing San...tp aku xnampak pon dia...dia dok meja plg dpn kut? (aku meja plg blkg koz lambat...hehe).
Jam 8.35 pg ujian bmula...ujian tu amik mase selama 30 minit. Jumlah soalan yg perlu djawab semuanya sbyk 135 soalan...jwb sama ada A atau B je. Stiap satu soalan prlu djwb dlm 10saat. Fuhhh...naik lenguh tgn aku menanda borang OMR tu. Soalan ikut pertimbangan kite ttg profesion pguruan, nak tau ape tindakan kita dlm situasi yg diberi...wajar ke tak wajar ke atau setuju atau tak setuju. Ujian berakhir jam 9.05 pg...pastu ade sikit taklimat secara keseluruhannya n taklimat utk calon2 yg nak ditemuduga...

Lps taklimat, ape tggu lg...chow la.....hee...me n my sis g Plaza Angsana utk mengisi perut yg dh bkeroncong d samping nk mencuci mata plus mengabiskan duit my sis...hoho.... Oh, x lupe juga pegi CIMB bank utk melunaskan pembayaran sewa jubah konvo nti. Erk...jln2 di Angsana dgn memakai baju kurung pink, sgtle sopannyer...hehehe...Bjaya meracun my sis mbeli spsg baju kurung pahang yg sgt cantik gle utk dirinye...(sukee sgt kaler dia purple + turquoise, my fav color). Aku hanye mengepau sepasang brooch comel memandangkan tidak ketemu kasut konvo + T-shirt yg menarik hati...(lenkali la aku pow ko ye sis...hehehe). Penat sudah bjalan naik turun eskalator mengukur satu Angsana, akhirnye ktorg mengambil kputusn utk pulang pd kira2 10 minit lg nk jam 3ptg...hehe...bubye Angsana....

Muke hepi dh lps ujian...


Oh ini bukti pembayaran sewa jubah sudah dilunaskan ok.

Hasil pengepauan hari ini

Kpd rakan-rakan yg bakal ditemuduga, selamat bjaya utk korg...all d best...

0 Tukang Karut Selanjutnya: