1st April, no fool at all

Assalammualaikum...

1 hb April 2012. Walaupun aku tinggal sorang2 kat kuarters ni, tapi aku terasa sangat bahagia sebab dapat bergelumang dengan felt. Hehe. Cuti hujung minggu ni rasa terisi walaupun tak balik kampung tengok Nami d' Parsian yang dah gave birth beberapa hari lepas. Harap2 kitties tu sume akan membesar dgn sihat.

Lega sikit rasa dapat menyiapkan satu handphone case yang diorder rakan sekerja. Design nak sama dgn design hp case aku, cuma beza part birdie and she requested a zipper instead of a buttonhole for the entrance. Tapi aku rasa kurang puas hati sikit dgn hasil kerja aku sbb inilah 1st time wat hp case berzip. Awal2 dah salah ukur...haha...and it was a bit 'leceh' nak hand sew part zip tu...menguji kesabaran...idea asal nye lain, tp disebabkan dah tersalah ukur, terpaksa tukar taktik, tu yg jadi susah pulak nak jaitnya...Biasa jait zip kat kain baju kurung je, tu pun guna mesin, mmg magik sekelip mata dah siap (berlagak gila ayat haha, pd hal dulu terkial2 gak).

I really hope my colleague will satisfy with my hand work. Risau gak kot2 esok try masukkan hp dia tak muat ke kang atau terlebih besar, sbb aku tgk da gedabak cam casing external hard disk pulak. Hahaha... Takpela multipurpose. Kikiki....

Ini zip asal yg aku nak pasang kat hp case td. Suppose nak pasang camtu la. Tp dah tersilap percaturan kan...nak buang membazir pulak, so...

...it turned out to be a cute coin purse....nak simpan pendrives n broadband modem pun boleh...

  Ohh...abaikan karakter homo sapiens itu yg agak pelik. Dia terkena radiasi kot...ekekeke...

And this is my current hand work in progress, hp case oso, ordered by a colleague too. 
To be continued. 

Yezza...ini dia hp case itu...saje letak pic last skali...segan nak tunjuk part zip tu cam tak kemas pun iye... T_T


p/s: Malam ni kena tido awal, esok sekolah... T_T

0 Tukang Karut Selanjutnya: